BuroSterker

Centrum voor Stressreductie, Ademtherapie en Meditatie

10 tips bij burn-out en zomerhitte

Wanneer je een burn-out hebt en het is buiten zomers weer, dan is het extra belangrijk dat je op jezelf past.

 

Vaak blijven we in hetzelfde tempo doorgaan bij hitte, maar je lichaam heeft hier onder te lijden. Door de warmte verhoogt je stofwisseling en ook je lichaamstemperatuur. Het is dan belangrijk om je ritme aan te passen. Wanneer je een burn-out hebt, is je lichaam nog gevoeliger voor deze veranderingen!

 

Hoe hou je je hoofd koel met die extreme hitte als je burn-out bent?

 

1)       Draag luchtige kleding.

2)       Drink voldoende water of kruidenthee, ook al heb je geen dorst.  

3)       Vermijd zware inspanning en neem vaker pauze.

4)       Eet fruit zoals watermeloen, suikermeloen, appels, mango, bananen, aardbeien, frambozen, blauwe bessen en zwarte bessen

5)       Beperk gekruid eten, sigaretten, alcohol en cafeïne

6)       Zoek natuurlijke verkoeling, de zee, schaduw van de bomen.

7)       Houd je polsen en voeten onder koud stromend water of leg een koud washandje in je nek

8)       Neem een lauwwarm(e) douche of bad

9)       Verzet je niet tegen de hitte, accepteer het, het is niet anders.

10)   Blijf rustig ademhalen, doe bewust een ademhalingsoefening.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *